Jag rökte te som barn!

Jag vet inte om det bara är jag som vuxit upp i en alkohol- och nikotinfritt hem, men såklart tror jag att de inte bara är jag för mitt självförtroende har vuxit lite och självinsikten flyggit iväg. Men det är väl inte okej att sitta och röka i busskuren när det är massa folk i den? Alltså, jag är egentligen inte så känslig mot de så stör inte mig så hårt, men man gör väl bara inte de eller? Speciellt inte när det är djur och barn i den. Små flickor som sitter med barnvagnen framför sig och snuttar lite lätt på en cigarett. Ne, man gör inte så!
.
Sen mår jag lite dåligt när jag ser människor med en cigg i ena handren och en unge på typ 4 år i den andra. Jag vet inte, men känns inte helt rätt! Dom är säkert bra föräldra och hela den biten. Men nej! Inte röka framför så små barn. Eller är jag bara känslig nu? Nej jag är inte bara känslig!! Var och en får avgöra om dom vill lägga pengar på att dö i förtid. Men tycker inte att man ska dela med sig de till andra, och inte bland barn i alla fall!!
.
I och för sig så finns det så mycket man inte ska göra inför barn, så skulle vi ta bort allt så skulle alla stå där som lyktstolpar så fort ett barn närmade sig. Haha. Men det där med rökning.. Hmm?
.

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag håller med dig, och jag är rökare! Däremot tycker jag att det är en sak om jag som rökare sitter ensam i då typ en busskur o röker och någon kommer o sätter sig eller ställer sig bredvid mig, då är det deras egna initiativ! Men Jag försöker alltid hålla mig undan barn och människor som inte röker när jag ska röka i och med att det är mitt val o det ska inte andra lida för liksom! Sen har jag alltid sagt att om jag inte lyckats sluta när jag blir gravid så kommer jag sluta då för jag vill inte att mina barn ska växa upp med samma dubbelmoralsfamilj som jag gjorde där mina föräldrar satt med en cigg i handen o sa att jag aldrig skulle börja röka! Plus att de inte är bra för barn att vistas bland rökare! Så du har en poäng du överdriver inte, tycker jag iaf! :)

2012-02-25 @ 15:26:16
URL: http://mrsmilla.blogg.se/
Postat av: Elinor

Tack för ditt medhåll :) Hoppas verkligen att du kan besegra bigäret innan graviditeten!! Tror alla tjänar på de, speciellt du sjävl! Kämpa på så går det!! :)

2012-02-25 @ 21:19:34
URL: http://elinorstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0