KO 2012-02-06

"Arbetet var fritt och man var nära naturen, de förlät mycket av slitet"
.
Det kan man verkligen säga. Nu jobbar jag inte så hårt och mina arbetsuppgifter är väldigt lätta och bekväma. Men det är ju ändå så att man jobbar med kroppen, oavsätt om det är 20 minus grader elller 30 +. Går upp tidigt och kommer hem sent. Man gör ju trots allt några tunga lyft och slitsamma upprepande rörelser. Hur bönderna orkar är för mig ett merakel? Men det är just det som gör det så fantastiskt. Att vara nära djuren, de är saker som ska göras men man kan göra de på ett väldigt fritt sätt. Och eftersom det är just djur jag jobbar med så känner jag, även att jag är trött på morgonen när jag ska upp, att det bara är att gå upp för djuren måste skötas. Dom ska inte få lida för att jag är trött.
.
Hårt slit har aldrig varit mildare!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0