KO 2012-02-09

"Jag lärde mig mjölka när jag var 4 år"
.
Jag bodde i ett litet samhälle tills jag var 5 år gammal då vi flyttade till landet. Huset mitmellan åkrarna där mitt hjärta alltid finns kvar! Men varför föddes inte jag på en gård? Jag har alltid velat de! De finns så många som gjort de som inte vill annat än att komma där ifrån. Fast de är klart, man är ju aldrig nöjd. För mycket av det goda är ju inte heller bra. Så hade jag nu haft den möjligheten hade jag säkert inte velat ta den.
.
Men jag är avundsjuk, så fruktansvärt avundsjuk! Samtidigt som jag vet att de inte är så lätt som jag vill få de att låta i mitt huvud att ta över och driva en gård, så drömmer jag fortfarande.. Men jag skulle inte ta och skaffa mig en gård, nej nej!! De har jag ingen kunskap för! Men om min familj drev en, och att de var mer eller mindra självklar att någon av oss barn skulle fortsätta driva den, då skulle jag inte ens hinna blinka innan jag tänkt klart.
.
Jag är nog glad över att de inte är så, att jag inte är född i någon bonde-familj. Men jag vill med kunna säga att jag lärde mig mjölka när jag var 4 år...
.
Jag och min lillebror i Gamlebygymnasiets, mer känt som Valstads, svinstall år 1996. Redan då viste jag att de var där jag skulle hamna en vacker dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0