KO 2012-02-16

"Tanken är att vem som helst ska kunna äta kött från en egen ko som levt ett fritt liv på fina naturbetesmarker"
.
Denna idee är så himla vacker tycker jag! Kobetesförening startades i Sverige 2009 enligt min bok. Då gick fler människor som kände att dom ville veta var köttet kom från och att djuren hade det bra ihop och köpe varsin ko och släppte dem på ett gemensamt naturbete. Sedan turas dom om att se till djuren och sedan delar dom på köttet. Härligt!! Så vill jag med ha det! Denna kobetesförening finns i skåne, men jag hoppas att det finns fler, eller kommer komma fler me uppåt i landet så man kan haka på!!
.
lånad bild!!! på ett fint landskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0