KO 2012-02-18

"Jag har dessa korna kvar för att hålla humöret uppe, att mjölka dem morgon och kväll är terapi"
.
De är ju detta jag säger, alla borde ha en ko att mjölka på! Tror alla skulle må så mycket bättre då, just av lugnet som korna ger!! Haha. Jag tror jag kommer bli helt knäckt när jag inte längre får patta korna nästan varje dag. En helg räcker gott och väl att vara borta från dom då och då. Men sen blir det för mycket. Behöver min dagliga dos med lugn.. Finns det kor i Uppsala? Annars vet jag inte hur jag ska överleva(?) Haha.
.
Nej men jag tror det är väldgt svårt att "bara lägga ner" sin verksamhet. HUr gör bönder som rent kroppsligt inte orkar mer? Kan man verkligen bara sluta? En gång bonde, alltid bonde!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0