Kött på labb?

Gjorde nästan god mat idag, och då var det inte pannkakor för första gången denna månaden. Haha. Misslyckades bara helt med kryddningen, men tanken var god, och det är väl någonstans tanken som räknas? Men jag är lite i chock och lite äcklad när jag läser om odlat kött. Då tar de ägg från honan och sperma från hanen och låter de växa i labb till kött, alltså ingen individ utan bara ren musklevävnad, om jag fattat rätt. Detta låter lite, overkligt. Men om ett tag kan det till att bli vardag.
.
Jag som tidigare "kastat skit" på slakter och vis djuruppfödning tycker nästan att detta är bra då djuren inte behöver sätta livet till i lika stor utsträckning. Dock så gynas inte de svenska lantbuket om detta skulle slå på stort och konkurera ut "vanligt kött." Jag är väldigt kluven i frågan!? Jag är väl lite rädd för utvecklingen..
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0