"Med glädje och spänst i gröna sektorns tjänst!"

Hittade en blogg http://www.absolutagronom.se/ som två agronomstudenter driver och fick lite insperation så jag nästan blir rädd för mig själv. Haha. Jag vill utveckla lantbruket till lantbrukares och djurens fördel. Vill öppna andras ögon (och mina egna med för den delen) så alla ser vad lantbruket betyder för samhället och att de vist spelar roll vilka val vi gör när vi vandrar runt i våra mataffärer.
.
Känner mig egentligen ganska misslyckad då jag egentligen vill gå agronom-Husdjur, men är för trög. Haha! Saknar matematik D och Kemi B. Tror inte jag skulle klara dom kurserna, men gälde de liv eller död kanske de skulle gå om jag sålde min själv till satan. Men de spelar ingen roll för mitt betygssnitt är allt för lågt, och de blir ju inte bättre av att samla in fler G-betygs-kurser. Haha. Men har fått lära mig att inte vara så känslig, och vara realistisk. Så Agronom-Lantsbygdsutveckling är ett mer säkert kort, ett kort som jag ändå är väldigt possitiv till. Trots att den är nästan 5 år lång...........
.
Även fast jag inte kommer orka stå i en ladgård eller i ett stall hela livet så hoppas jag att med denna utbildning (om jag kommer in) kan få göra ett mer teorietiskt arbete fast nära djur och natur, som gör skillnad!
.
Lantbruket bygger Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0