Oj vilken reaktion..

En alldeles för tidig ledig lördagsmorgon så pratar jag och min kära om det heta samtalsämnet, Facebook.. Av okänd anledning så pratar vi mycke kring vår underbara datavärld där man får reda på allt, och de som inte står på Facebook de finns inte! Haha. Inte konstigt att man blir knäpp?!
.
I alla fall så pratade vi om vad man skulle skriva för att få uppmärksamhet, för någonstans är det lite sorligt när ingen verken gillar eller kommnterar. Så vad ska man skriva för att locka folk? Och vi kom fram till 3 saker.
-Skriv något som rör många och många har en stark åsikt om. Exempel som jag skrev om kött. Man kanske kan skriva om abort, eller pensionsålden som var lite het ett tag.
-Gör nar av sig själv.
-Skriv direkt riktad till en annan människa
som ä din vän, på facebook..
Då kommer den idiotiska ideen om att jag skulle skriva att jag var gravid bara för att se reaktionen. Jag tyckte i mitt trötta jag att de lät lite roligt för ingen kommer ju tro på det i alla fall så. Så lägger upp första googel-bilden på graviditetstest och redan när den bara varit uppe i några minuter så ångrar jag mig lite. Men va fasen liksom. Lite ironi måste ju folk ha.
.
Jag trodde att folk skulle tycka det var töntigt och patetiskt, men anade även en vis ilska i allt och så seriöst trodde jag inte det skulle tas. Hallå liksom!? Kanske ska påminna oss om att de är Facebook vi pratar om. Skulle de vara så att jag blev gravid lite oväntat så är inte internet de första jag skulle vnda mig till.. Sen att folk nästan verkade ta illa upp är ju lite svårt för oss att veta, men graviditet är tydligen ett väldigt känslig ämne. Jag trodde inte de, har inte kommit dit i min mognad än!
.
Så chilla! Ne de var inte roligt. Men glöm inte andas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0