Satsa!!

Hade planerat allt så bra som vanligt. "om jag gör dethär såhär länge så hinner jag göra dehär så länge och då hinner jag dethär.." Så ser mitt liv ut jämt och lite oftare ändå. Varje dag. Även fast jag inte egentligen ska göra något så går tanken så. På kvällen kan jag liksom: "Om jag duschar på 10 minuter, så tittar jag på dethär programet, och i första pausen hinner jag ta lite och äta om jag gjort iordning dehä innan, sen klockan ... borstar jag tändern och sen lägger jag mig och somnar på 15 minuter. Och då hinner jag sova såhär många timmar.." Hela tiden. Och detta kan jag liksom gå runt på jobbet och tänka hur jag ska "lägga upp" min kväll. Haha. Gör alla så? Men de kommer till nytta ibland! Blev för rastlös på min lediga dag så åkte in och tränade lite, och då kan vi väl säga att en akut sitvation uppstod så allt tog längre tid än planerat.. Jag skulle hinna upp till ICAmaxi och handla lite och sen till bussen. Nu var jag 15 minuter sen i min planering och insåg att jag inte hinner handla för då missar jag bussen och får då gå runt i Väservik i 2 timmar. Är dock van vid att vänta då jag left utan körkort och bil i över 20 år. Så jag halv springer till ICAmaxi, springer runt där som en yr höna och sen står jag och trampar vid kassan och hon framför mig blir piss-sur!!! Halvspringer till bussen och är 10 minuter tidig! Hallelullia!
.
De jag vill få sagt är att man ska satsa för annars vinner man inte! Hade jag inte gått till ICAmaxi hadde jag ju omöjligt kunnat hinna handla. Nu var bara dethär en lite skitsak i vadagen. Men tror man ska ta lärdom av skitsaker i vardagen i de "viktiga livet" sen!
.
Va lite mer som Tiger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0