Skisser för sommaren

Jag vet inte vilka storheter som läser Elinors tankar. Ni som gör det har hittat en ovanligt bra blogg av en ovanligt klok tjej som skriver med humor och engagemang. Jag som är inbjuden att skriva ett gästinlägg här på bloggen heter Anne och lärde känna Elinor på gymnasiet då vi blev klasskompisar. Vårt gäng svetsades samman av dygnet-runt-slit, skratt, hästbajs, snö och sol, och brunst och galet roliga upplevelser!

.

Eftersom Lasse Kungen Winnerbäck citeras ganska flitigt här i bloggen har jag valt att nämna en annan kille som har lyckats knåpa ihop en samling fina låtar. Kents förgrundsfigur Jocke Berg såklart. Skisser för sommaren, jo men visst har man börjat lite… Söka sommarjobb, planera vilka som ska hälsas på, saker att göra. Bikinibilderna börjar synas i annonserna och påminner om åtgärderna inför ”Beach  2012”. Snart, snart kanske man kan stuva in kängorna och vinterjackan i garderoben och springa barfota, spela kubb och börja grilla, sitta vid lägerelden och spela gitarr… Eller vänta. Jag kan ju inte spela gitarr. Borde man lära sig det? Borde det ingå i skissen?

.

Bläddrar tillbaka i blocket, förra sommaren. Äsch, det är överstruket och suddat och ifyllt och överkladdat med jobb. Jag minns faktiskt inte att jag grillade en enda gång! Jag spelade inte kubb och satt inte vid någon lägereld. Bläddrar fram igen, till årets skiss. Den bilden är så fin! Lite tom fortfarande kanske, och lite sådana där svaga streck som man inte riktigt vågat fylla i ordentligt. Jag tar med mej blocket, fortsätter skissa detaljer, finputsa och drömma. Ännu så vet jag ingenting om dej, sommaren. Jag vet bara att du ska skapas av lycka, sol och kärlek . Vi skapar den bästa sommaren någonsin hittills, vetja! Tack för att jag fick flumma ett par rader, och fortsätt läsa den här fantastiska bloggen!

.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0