Nu orkar jag inte blund längre!

http://svt.se/2.22620/1.2696362/kott_fran_plagade_djur_saljs_i_sverige
.
Man viste väl egentligen om det, bara att man blundat för att göra det lätt för sig själv. Jag har länge predikat om att man ska satsa på att köpa svenska animaliska produkter i så stor utsträckning som möjligt. Men när man hör och ser detta så blir man ju riktigt mörkrädd!! Nu är det helt slut med att äta annat än svenskt kött för min del och jag hoppas att fler följer samma spår. Att sponsra djurplågeri är inget jag tänker göra oavsett hur många extra kroner per kilo det kostar. Då får man prioritera bort något annat, som godis kanske? Kan man göra både sig själv och djuren en tjänst. Här hemma lever jag mer eller mindre ett vegitariskt liv så blir inga stora förändringar..
.
http://svt.se/2.22620/1.2707528/konsumenter_bor_fa_veta_-_krav_att_kott_marks_med_slaktmetod
.
Precis som han säger på länken kommer det nog bli väldigt svårt att märka köttet i affärerna med vilken slaktmetod som används när just de djuret har slaktats. Många länder ska komma överens och det har vi ju märkt att det är inte det lättaste ch skenar inte precis. Men en garanti på att djuren blivit bedövade innan avblodning är att köpa svenskt kött då det i sverige är lag på detta.
.
Så dagens budskap idag är som vanligt att köp svenskt! Och sluta kom men löjliga ursäkter..
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0