Jag är snygg, men vet vad som finns att jobba på!

Vaknade från min extremt djupa sovmorgon av att solen lyser in i ögonene! Underbart. Det är väl exakt så de ska vara? När jag då dra undan täcket och min ack så snea kropp blottas blir jag alltid lika glad nu förtiden när jag har tid att ligga och titta på mitt höftben som syns! Haha hej självkär! Men jag gillar höftben, kanske för att mina egna aldrig rikigt synts. Men ni som läser min text kanske la märket till att jag bara tittade på mitt, inte mina höftben. Ne de är för att när jag ligger ner så syns det ena tydligt, medan de andra fortfarande döljs av en fettvalk. Precis som mitt ena revden sticker ut tre meter medan de andra knappt syns, vilket inte är så rolgt att titta på. Jag är då väldigt sne!!! Min rygg är mätt till 41 grader sne vilket påverkar hela kroppen. Sålänge jag rör på mig tänker man nog inte på de, men när jag stannar upp så ser man att höfterna sitter på olika höjd.. Haha. "Stå rakt för fan!" Ne, jag är van!!
.
Men när jag låg där i sängen och kände mig lite smal så börja jag fundera på dethär med att "låren går ihop så är man tjock" som många bloggare har sagt känns det som. Och jag var bara tvungen att gå upp och titta mig i spegeln och insåg då att det var lite svårt att bedömma om då jumskarna gick ihop eller inte.
1. Hur brett står jag med benen spelara självklart stor roll. Både när dom går ihop och inte så står jag rätt normalt-brett.
2. Om jag putar lite med rumpan, utan att de ser onormalt ut, så går låren isär. Och när jag drar in rumpan så går dom ihop.
Tycker själv att jag har ganska smala ben, självkart finns det att ta av (jag är inte hela vägen än! Haha) men tycker det är så dumt att dra den parallelen till om man är smal eller inte för det går ju att "ändra resultatet" liksom. Jag känner mig för första gången i mitt liv mig nöjd med min kropp! Sen är det magmusklerna som ska på plats som jag fortfarande håller uppe hoppet om. Haha. Men annars så känns det bra  och det är en härligt känsla! Har slutat stirra mig blind på vågen, men mätte idag 80 cm runt midjan och 90 runt höfterna. Har aldrig varit nere på de så är väldigt nöjd och bara magrutorna kommer fram så. Haha. Bitch 2012 eller?
.
Haha. Ne men de jag tror att jag vill komma fram till är att känner man sig snygg så är man mycket snyggare. Även fast jag kanske inte hör till "gruppen smal" så känner jag mig bekväm i min kropp och det hoppas jag syns! Sen måste man nog våga känna sig snygg (utan att bli för självgod, hårfin gräns!) Och kunna vara realistisk kritisk mot sig själv!
.
Motivationsbilden lever än..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0