Aldrig mer kvart i 8-bussen!

Även jag drogs med i vårens tecken idag och tog på mig för lite kläder. Haha. Men det ser ut att bli varamare under dagen så får hoppas de går ändån. Vaknade vid halv 7 och tänkte "Vafan liksom! Kan lika gärna åka in och träna nu!" Sagt och gjort gick jag upp och tag på mig en kjol och skinjacka för att sedan stega ut i minusgraderna mot bussen.
.
De dröjde inte länge fören jag insåg att mitt val av buss inte var de bästa. Förra veckan var det ju sportlov = inga barn. Idag var det inte sportlov längre = massa barn! Och när jag säger barn menar jag inte små 6 åringar, utan högstadie-elever som är bland det värsta jag vet. Jag ber om ursäkt till min omgivnning och alla som jag någon gång åkte buss samtidigt som när jag var mellan 13-15 år. Hur kan man orka vara lärare i denna ålder? Skulle häldre ta hand om 10 6 åringar än 2 högstadie-elever. En skulle gå bra, men de är ju när dom är i flock de blir som värst..
.
"Eh va heter re.. Jag drack ju en hel flaska själv, öh.. 5 öl.. öhh.. och en cider!" Men grattis. Jag skriver upp i din lilla "alkoholintag"-bok som jag så fint skriver upp allt i så jag inte ska glömma bort hur mycket du (ljuger om att du) har drukigt. Blir galen! Lite som "Öh Jag äter bara svensk mat då'rå" Nemner inga namn med detta sa någon träskobärande individ när vi gick på högstadiet med. Lilla Tobbe Torsson, de kan inte vara lätt att leva på blåbär och svamp!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0