Spara+Häst=INTE sant!

Det där med att spara pengar, de har ju aldrig varit min grej riktigt. Jag har i stort sätt aldrig haft några pengar över att spara för allt har gått till hästen. Och om jag nu har sparat så har de varit för att kunna köpa något till eller göra något med hästen. Köpte kläder till mig själv, som inte hade med hästen att göra, typ 2 gånger per år. Levde på pallade äpplen och matlåder som man fick från skolan som jag fryste in och delade upp i fler potioner. Bara för att ha pengar till hästen. De var dock ett aktivt val att ha häst så inget jag ångrar, men att leva så snålt utan att tänka på det är lite märkligt(?)
.
Men några pengar sparat blev det som sagt var inte. När jag väl började få lön och inte levde på 1050 kroner i månaden blev jag helt "Shit vad pengar!! Jag är riiiiiiiiiik!!!!" Jag menar, från max max 2000 -alla hästutgifter till +10 000 och ingen häst. Man blev lite förhäxad av att ha mer pengar än vad man brukar, och vad gör jag? Jo, jag köper upp alla pengar. Haha. Nu har jag börjat spara, och har lagt undan 4000 i månaden den senaste tiden och klarar mig aldeles utmärkt på det som finns kvar!
.
Då är min fråga till mig själv: Varför sparade jag inte såhär från början? Då skulle jag haft 40 000 nu. De hade ju varit rätt bra, för man vet aldrig hur framtiden ser ut!(?) Jag avskyr i och för sig att sätta över pengar på ett sparkonto som dom flesta har, och sen ta där ifrån i slutet på månaden! Hatar de! Så sätter inte undan lika mycket som jag tror jag ska kunna spara. Haha!
.
Tror i alla fall att de är hälsosamt för sitt "ekonomiska förnuft" att ha häst som ungdom. Man lär sig pengars värde och att man inte kan få allt utan måste välja. Jag är i alla fall väldigt glad att jag fick den "uppfostran" av hästen!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0