Varför Björk hatar vintern:

Kallt: Ja, de är kallt så man fryser var man än vänder! Kläder efter väder in my as när de är 30 minus!
.
Tar massa tid: Att ta på sig alla dessa kläder man måste ha för att i alla fall inte dö av sköld tar en otrolig lång tid att ta på sig. Även att skotta sig fram överallt tar en väldans massa tid!!
.
Tar massa plats: Om man, som jag idag ska lyckas med, ska få med sig ett helt ombyte på vintern krävs det en stor väska och de får inte plats ändå! Att behöva ta med sig jacka och stoa vinterskor är ett exremt stort problem i min vardag idag!
.
Går sakta: När det är halt eller massa snö på vägen så går det väldigt mycket saktare att cykla än om det är barmark. Har man då 0 tidsmarginal så blir det ofta ganska krongligt såhär på vintern..
.
Risken att dö: Nu har jag ingen statestik på detta, men de känns som att "nära döden"-upplevelserna är fler på vintern. Halt, snövallar, snö som rasar från taken, byggnader som rasar in på grund av snön på taken. Alla djur som vanligtvis lockas upp på vägen med hjälp av vägsaltet som man strör ut just på vinter!
.
Jag säger NEJ!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0