Att koka ris

Om man vid 20 års ålder och efter att bott hemifrån i snart 4 år måste söka på google om hur man kokar ris känns det som man missat att lära sig något här i livet. Jag har aldrig kokat ris i hela mitt liv. Och nu när jag skulle göra de så slog de mig "Hur fan gör man?" Är det liksom bara att hälla i allt och sen vänta som med pasta? Eller, vattnet "försvinner" ju liksom när det gäller ris så måste ju vara någon regel om hur mycket vatten de ska vara? Haha. kände mig inte lite patetisk när jag satt där och läste på recept.nu, men nu vet jag i alla fall! Får se om det går att äta för är 10 minuter tills de är klart. Haha!
.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ska man skratta eller gråta?

2012-01-28 @ 14:29:40
Postat av: Mats

Pinsamt Elinor! :P

2012-01-28 @ 16:24:02
Postat av: Angelica

Jag kan inte heller koka ris!! Boil-in-bag is my best friend ;)

2012-01-28 @ 18:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0