Buss-svetT

Åke buss idag som så många dagar förut. (men körkortet är ju nu enkligen på G!!!!) De var tydligen en västervik-poppis-dag idag då många ville med bussen, vilket resulterade i att de blev väldigt fullt. Så fullt så att de blev fullfullt! Så jag sitter där, andra platsen bakom bakdörren på bussens vänstra sida längst mot fönstret med min väska på sätet. Inser snabbt när bussen stannar på sista "stor-påstignings-hållplatsen" att jag kommer behöva ta ner väskan, så gör de. MEN ingen sätter sig jämte mig. Inser att jag är den enda som sitter själv. Skönt tänkte jag först, men sen började jag fundera på om jag såg farlig ut eller något sånt? Eller om jag såg äcklig och motbjudande ut..? Kanske luktade svett? Jag tycker ändå, om man ska vara hårddragen, att de fanns människor som såg "läskigare" ut än mig på bussen. Eller dom som hade mer packning med sig. Men ändå så var det mig dom påstigande valde bort. Ska jag ta de som något bra eller dåligt?
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0