Ett prov är INTE en tenta!!

Kan få visa utbrott på saker som egentligen inte är så stora, eller inte rör mig eller stör mig över huvud tage. Men irriterad till max blir jag när folk som går på gymnasiet eller liknande skrier att dom ska "tentaplugga" eller "har haft tenta" NEJ det har du inte alls!!!! De heter prov, PPRROOVV! Det kanske inte är så noga. Men varför skriva att man äter pasta när man i själva verke äter potatis liksom? De är ju ett typ av prov båda två, men en tenta är en tenta. Skillnad!!!!!!!
.
Sen en sak till, praktik och jobb är INTE HELLER SAMMA SAK! Har man praktik så har man praktik! Jobb=tjänar pengar på de man gör. Varför skriver man "Ska jobba idag" när man ska ha praktik? Är det så mycket jobbigare att skriva "Idag ska jag praktisera" ?
.
Isället för att dissa, eftersom jag försöker vara possitiv, så hissar jag de människor som ser skillnaden! Tack för att ni finns! Over and out!
.


Kommentarer
Postat av: hella

WORD ELINOR!

2012-01-19 @ 10:50:47
URL: http://muminattack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0