Fick en kommentar...

Kommentarer
Postat av:

Om du får barn ska du muta dem hela tiden då? Lär barn sig hur man ska uppföra sig då?

2012-01-19 @ 14:03:02
Jag ska inte ha några barn, just av denna anledning: Jag vet inte hur jag ska uppfostra dom! Jag skyller ju allt barn gör fel på föräldrarna, och om då mina egna barn skulle göra väldigt fel så känner jag att jag inte vill ta den smällen. Nu pratar vi inte palla äpplen från grannen eller ha mössa på sig under lektionerna. Utan mer brott när dom blir lite äldre än "barnstariet." När dom börjar slås och råna folk på stan. Där någonstans skulle jag känna mig väldigt misslyckad som förälder, så för att de inte ska behöva hända så skiter jag i allt liksom. Lite som att istället för att må dåligt sen när jag ätit upp dendär chokladkakan, så skiter jag i att gå till affären så är risken att jag köper choklad väldigt lite. Haha.
.
Men man mutar väl allt? Sen om man vill kalla de för att man hotar och då trycker mer på "du får INTE dethär om du INTE gör dethär" eller om man mutar med "Du FÅR dethär om du GÖR dethär!" skit samma liksom! Man uppfostrar djur på detta sätt. "Sitt fint voven" *godis* Är de att muta då? Ja, de skulle jag kalla de. Men det funkar ju uppenbarligen så varför inte. Tror muta funkar bättre i sluändan än hota dock..? I längden i allla fall!
.

Kommentarer
Postat av: :)

Det är ju så vuxenlivet funkar. Gör jobbet på ett bra sätt så får du pengar (lön). Om du gör ett dåligt jobb så får du sparken = Inga pengar....

2012-01-20 @ 13:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0