Hur ska man annars kunna uppfostra dom?

Haha. Lyssnar i vanlig ordning på RixFM och Ola-Lustig eller vad han heter sa något så vackert! "Man måste väl förfan få hota sina barn ibland" haha! Tummen upp!Dom pratade om denhär pojken som "blev lämnad" av sin pappa efter någon sportaktivitet. Som det nu har kommit fram att pappan inte alls lämnat pojken, utan bara uttryckt sig så att folk i omgiviningen missförståt allt. Han hade väl säkert sagt något i stil med "Gör du inte som jag säger får du gå hem." Eller något liknande. Och de (jag antar) Ola menade är då att de gör ju alla föräldrar, vilke jag tycker är helt förstårligt!! I min uppväxt, som inte varit hård eller sträng, så har jag många gånger fått höra "Om ni inte skärper er nu blir det inget godis!!!!" Haha!
.
Barnuppfostran är inte lätt. Lite, de finns inga bra sätt bara mindre dåliga! Lösningen kanske sitter i att inte skaffa massa barn?
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du får barn ska du muta dem hela tiden då? Lär barn sig hur man ska uppföra sig då?

2012-01-19 @ 14:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0