Jerringpriset till RGB

På Aftonbladet.se blev det ett väldig diskution när Rolf-Göran Bengtsson vann jerringpriset. De står om att han fick så himmla mycket röster och vann så stort så folk ifrågasätter fusk? "Ridsporten är ju inte så stor!"
.
Haha. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Om de har fuskats tycker jag helt klart att man ska göra en omrösning, men om det inte kan bevisas är det väl bara att inse fakta? Självklart har klubbar runt om i landet uppmanat medlemar om att rösta på just "sin man" och det är väl rätt självklart? Antar att fotbollskubbar, ishockyklubbar, skidföreningar, friidrottsklubbar och "alla andra" gör samma sak om de har en nominerad som sporten är stolta över. RGB har trots allt klättrat på världscup-listan och ligger nu som bästa i välden inom hästhoppning. Är det inte då ganska självklart att de som följer ridsporten tycker att han är en värdig vinnare? Och även andra som kanske inte själva sysslar med hästar kan fakstiskt tycka att någon som rankas som etta i världen, som tagit sig till toppen, förtjänar pris för detta.
.
Sen att inte ridning skulle vara en sport känns lite 90-tal eller? Kom igen liksom. Har inte mänskligheten mognat någonting? Jag vet inte riktigt vad kraven är för att få kallas för sport(?) Men antar att man måste tävla på något sätt mot andra i samma gren. Då räknas de som en sport. Att de inte är jobbigt och bla bla bla är jag så trött på att höra. Klart de inte är jobbigt om man "bara sitter där" men då kommer man heller inte till toppen, vilket RGB har gjort! De är ju inte jobbigt att spela tennis eller fotboll, eller cykla eller spela hocky eller friidrotta, inget är ju jobbigt om man "bara är där" men då kommer man inte heller till toppen! Och får då inte heller något pris för detta! Men dom som gör det tycker jag ska hedras!
.
Sen att hästen gör allt. Klart vi måste lägga mycket tanke till att hästana på denna nivå är fantastiska och gör ett toppen jobb! Men dom jobbar som ett team, och detta pris kan bara en få. De är som att alla i ett lag skulle få priset om en i laget fick de egentligen. Jag tror inte RGB glömmer bort att ta väl hand om sina hästar, för då skulle dom inte prestera så bra som dom göra!!
.
Roligt men skrämmande att läsa vad folk tycker!
.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0