KO 2012-01-05

"Om du inte får kon att gå åt de håll du vill utan börjar svära och kalla den för dumma kojävel, då är det ett säkert tecken på att kon varit den smarta och lurat dig"
.
Jag tycker faktiskt att mitt tålamod med djur är ganska stort, tåligt och långt. Försöker aldrig att skylla på djuret utan  mer hitta vad jag gör för fel. Men ibland, när jag gång på gång visat på samma sätt och om och om igen tydligt försökt förklara vad jag menar på ett sätt som alltid funkat tidigare men kon ändå inte gör som jag ber henne om, då kan jag bli lite sur. Känslan liksom när en ko som stått på samma plats i några månader och alltid mjölkats från tillexempel höger sida helt plötsligt en dag trycker sig till höger så man inte kommer emellan med maskinen. Då ber man lite snällt att hon ska flytta på sig, men icke. Man visar lite tydligare, men det händer ingenting. Tydligare och tydligare utan resultat. Tillslut blir man lite förbannad, men de hjälper självklart inte att bli arg och skrika. Bättre att vänta ut kon tills hon kommer in i sin vardagsrytm igen! För kor är inte så dumma egentligen, bara smarta på ett annat sätt än vi..
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0