KO 2012-01-11

"När man ska tala om tt man mår bra säger man: Allt är lugnt-vi mjölkar korna"
.
Nästa gång någon fårgar mig hur jag mår eller om hur något går ska jag svara "Jorå, korna mjölker bra" Haha. För om korna mjölkar bra, då är det bra. Även om jag själv inte är speciellt jätte beroende av hur korna mjölkar, men självklar mår jag lite bättre om allt går uppåt! Det är lite häftigt egentligen att förr kunde man säga just att de var bra för att korna mjölkar bra. De hade så stor betydelse för så många att allt var bra när de mjölkade bra! Skönt egentligen att det inte är så idag, samtidigt som det är sorligt att kon inte ses som att ha lika stor betydelse idag som då. För många där ute är det av all betydelse!!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0