KO 2012-01-13

"Jag tror köttet smakar bättre om man har en personlig relation till de man äter"
.
Tyckte de bara lät äckligt när jag läste de. Klart man kanske vill veta att man köper kött och andra animaliska-produkter från djur som vårdats väl och haft ett bra liv, just för att sponsra de som gör ett bra jobb. Men att ha en relation till djuren man sedan ska äta känns lite jobbigt för mig. Jag tycker det är jobbigt att köpa kött över huvud taget faktiskt.. Och att äta på McDonal's efter att dom skickat djur på jobbet kommer inte på tal! Inte för att de djuren har sköts dåligt på något sätt, mer för att de är jobbigt att dom är borta. Låter kanske lite känsligt men, de är något som känns så jobbigt! Men som sagt är det bra att man har koll på var djuren kommer från då det är dumt att sponsra de som inte gör ett bra jobb, då det finns dom som sköter sina djur super!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0