KO 2012-01-21

"Mamma Mu"
.
Alla har väl läst Mamma Mu någon gång i sitt liv? Älskar den och har alltid gjort! Hon är verkligen en ko, fast i människosynvinkel. Hon är så mammig samtidigt som hon har barnasinnet kvar, precis som kor. Hon oroar sig inte förmycket, men har ändå koll på läget! Ett citat ur en Mamma Mu-bok vi har här hemma, och som jag har läst hundratusen gånger, är "Det gör inget om man böjer en spik eller två, det blir en koja ändå!" Brukar faktistk tänka så ibland, och har sagt det en och annan gång när det kanske inte riktigt blir som det var tänkt från början. Mamma Mu och Kråkan skulle då bygga en koja och hade väldigt höga förväntningar på hur bra det skulle bli. Allt eftersom så insåg dom att de inte riktigt var så lätt, men vad gör det när allt kommer omkring? Älskar det sättet att tänka och försöker verkligen leva efter det!! De gör inget om det inte går raka vägen, bara man kommer imål sinom tid! Ett STORT tummen upp för Mamma Mu! En bok som mina barn som jag inte ska ha måste läsa!!!
.

Kommentarer
Postat av: Angelica

haha! åh jag älskar mamma mu och kråkan! dom är som du och jag litegrann xD jag får nog vara kråkan (perfektionist som jag är)

2012-01-22 @ 21:31:54
Postat av: Elinor

Haha! Ja den likheten kan man verkligen dra :D

2012-01-23 @ 09:32:29
URL: http://elinorstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0