KO 2012-01-22

"Det är terapi för själen att vara med kor"
.
Jag har blivit en bättre människa, sen om det har med åldern och den mänskligamognaden att göra eller med korna, de får man tolka som man vill. Men jag tror i alla fall att korna har en stor klöv med i det hela. Haha. Jag har alltid sagt att hästarna som funnits i mitt liv har fått mig att leva. Utan dom hade jag nog inte varit den jag är idag, om jag ens skulle varit här. Hästar och kor är lika på olika sätt. Att bara få vara med djur gör att jag känner mig hel. Jag kan inte riktigt vara arg på jobbet. Nog med att jag kan bliirriterad eller något sur på visa händelser, men jag släpper de snabbt. Kor är lite heliga ändån, man kan inte vara arg på dom! Jag kan komma på mig själv med att gå runt att och le utan att egentligen ha något att le åt, mer än att jag går runt bland landets mest underbara djur.
.
Fysiska aktivitet på recept är något som kan hjälpa många tror jag. Då man får umgås med hästar för både fysisk och psykisk tillfrisknad. Har mest då hört om att man använder hästar till detta, men just på den psykiska plan tror jag att kor är som rena merakelmedecinen! Ingen kan få en så glad som ett djur, och då kor är riktigt mammor kan de ju knappast bli bättre. Dom dömer inte hur man ser ut, vad an varit med om, vad man har för åsikter. Bara man är snäll mot dom, får man så mycket kärlek tillbaka. Och av den kärleken kan man växa, som mig!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0