KO 2012-01-26

"Jag sa ju ingent. Bara tänkte"
.
Det är det fantastska med kor, eller djur över huvud taget. Men kor har man ganska höga krav på ändån. Dom måste sköta sig snällt för att de ska gå att mjölka dom. Är dom inte då så kanske dom åker ut, vilket inte alls är roligt.. Och jag burkar säga att de är så svårt för man inte kan berätta de för dom. Eller om det är någon som har ett sår som måste tvättas eller något sånt så vill man bara säga de. Ja de kommer göra ont nu men de är för dit bästa! Men ibland, ibland känns det som att dom hör vad man säger, och tänker! Jag vet inte om det är så att bara för att man tänker "Nu får du lugna ner dig!!!!" så visar man de så tydligt med kroppsspråket att korna ser vad man menar.
.
Den lilla kossan på jobbet som jag seriöst tror är tankeläsare och kan förstå svenska är ju ett levande bevis på detta. Hon satt fast en dag med frambenet och tyckte de var väldigt läskigt, och ju mer hon drog ju ondare gjorde det troligen. När jag kommer fram till henne och ska hjälpa henne loss får hon lite panik och jag säger "Om du bara står still nu så ska jag hjälpa dig loss!" Och som att vända på en hand så stannar hon upp och slutar med sitt hoppande och tittar på mig som att hon litte snyftande svara "Okej....." Och jag får loss henne och live är frid och fröjd. Nu är det som att jag bara behöver tänka saker så tittar hon på mig som att hon hör, att hon förstår.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0