KO 2012-01-27

"Jag tror nästan jag saknar korna mer än min man"
.
Jag både skattade och fick lite "oj"-känsla när jag läste detta. De var en kvinna som hade kor, men när hennes man dog 11 år innan interjuven så blev hon tvungen att göra sig av med korna för hon orkade inte allt själv. De känns lite sorligt, men ändå förstår jag henne. Jag har inte hålt på med kor länge, jag har inte haft den kontakten i hela livet. Men jag tycker det är sjukt jobbigt när någon ko behöver lämna oss för de evigt gröna ängarna. Men att säga att jag saknar dom mer än Mats, de vet jag inte om jag skulle säga så rakt ut. Man gillar olika saker på olika sätt. Men jag skulle aldrig kunna välja vem som är mest saknad efter en period utan dom båda. Dom berör lika mycket på olika sätt! Hoppas man aldrig behöver välja mellan två kärlekar..
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0