Man måste vara ful för att känna sig snygG

Var lite djup för en sikund igår och pratade om k ä r l e k med en vän. Och slutsatsen, eller min slutsats i alla fall, blev som vanligt att man måste göra fel för att kunna känna när det är rätt. Man kan ju inte känna när det är bra om man aldrig känt hur det känns när det är dåligt. Den "rätta" är där ute någonstan, i reflexväst, du måste bara inse hur man stänger på helyset för att se den personen. Ibland kör man på en och annan antireflex-person innan man liksom får igång lyset så man ser vilka som är skit, och vilka som har "det!"
.
Lite samma sak som jag känner nu med att ha ont. Jag har inte ont! Inte ont nåronstans, eller i alla fall inte så mycket och inte ofta! Och jag är så glad. Går runt i ett FLOW dag ut och dag in och bara njuter av att de inte gör ont när jag bara finns. MEN om jag inte haft ont, då skulle jag ju inte uppskatta att inte ha ont nu. Man måste ha känt smärta för att kunna känna sig smärtfri. Man måste ha varit sur för att känna sig glad. Man måste varit trött för att kunna känna sig pigg. Man måste ha träffat människor man inte trivs med för att kunna hitta och uppskatta dom man trivs bra med.
.
Dagens djupa tanke, avklarad!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0