Snorungar..

Idag var det jobb och en hel del snö har det hunnit komma i helgen. Och eftersom det har varit just helg så har inte plogning varit prio ett, och cykelbanan underhålla inte på vintern. Så jag försökte cykla i bilspåren som fanns på vägen vilket gick helt okej. MEN så ser jag de jag alltid blir lika rädd för. Nästan så jag blundar och bara "Snart gör det ont, snart gör de väldigt ont!" De kommer en lite snorunge i en gammal volvo som sladdar över hela vägen som att han skulle kört slalom i en skidbacke. Gatlysena lyser upp vägen, jag har reflexväst och lyse. Ser han mig? Ja, troligen. Hinner han häva sladden? Troligen inte!! Jag hann i alla fall upp på på cykelbanan innan han kom faranddes!
.
Snälla små skitungar! Hitta en trafikfri-plan eller något och lekkör där istället för att göra de klockan 4 på morgonen på trafikerad väg. Tänk om den bilen som körde om mig hade kommit 5 minuter senare, då hade dom krockat! Vad gör barnen vakna vid 4 över huvud taget på en måndag?
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0