Jag är så snygg och så värd allt!

Att leva i total förnekelse verkar vara det nya IT! Allt är sååååå bra. Jag är såååå bra. Jag lever såååå hälsosamt. Jag jobbar såååå hårt. Ekonomin är såååå bra. Så sitter vi där med den nyinköpta datorn i knät, pizzan i handen, oöppnade räkningar på bordet och sa nej till jobb i veckan för det fanns ingen ork. Och om någon då ifrågasätter varför man köpte den där datorn, då var det för att man behövde den och den som frågade förstår inte hur mycket man behöver den till för den har ingen koll. Varför äter du pizza? För att jag gått en jättelång promenad så jag är värd de, trots att promenaden var lunk i 20 min. Hur kommer de sig att du har det så dåligt ekonomisk? De vet väl inte du!!!!!!!!! Varför sa du nej till jobb, du behöver väl pengarna? Alltså, du förstår inte hur mycket annat jag har att göra, som dataspel..
.
Det är väldigt svårt att diskutera med en "förnekare" för allt man säger som trampar lite på tårna blir det ett snabbt argt svar som vinklar allt till att den som frågar är dum i huvudet och elak. Klart man får hoppas på förbättring, men att ljuga så mycket att man tillslut tror på det själv. De är illa!!
.
Sen finns det bra förnekelser med måste ju nämnas. Lite som "våga vägra vara sjuk!" Om man intalar sig att man kanske är lite piggare än vad man är bara för att orka. De stör ju i alla fall ingen annan..
.
Jag om några år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0