Är allergisk mot försovning!

Det tråkiga med att jobba med just MJÖLKkor är alla dessa tider. Att de är tidiga mornar har jag inte så mycket emot, men att de just måste vara en tid! Hade de varit KÖTTdjur så hade kanske ingen blivit jättearg om de fick mat en timme hit eller dit. Jag menar, om dom har fri tillgång så är det ju ingen skada skädd om de får en ny bal lite senare eller tidigare än vanligt. MEN om man mjölkar så "ska" det ju vara samma tid varje dag. Så om man då, tillexempel, försover sig och vakanr 05:06 när mjölkningen ska avra igång vid 05:00 så är det lite hårt om det tillexempel tar 15 minuter att cykla till jobbet. Ne, ingen hitt! Jag ska ha får när jag blir stor (om jag någon gång blir det) Dom är inte så kräsna! Haha.
 
Men ingen dog och allt hans klart så de små liven kom ut som de skulle! Idag blir det att de år duscha sig ordentligt för ser inte ut som att regnet tänkte ge sig..(?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0