BakabakabakabakabakabakA

Fick för mig att jag skulle utmana mig själv lite och baka en vegan-tårta igår. Och det innebaar alltså att det inte fick röras ner något smör, mjölk eller några ägg i smeten. Fick inte heller täcka den med grädde, vilket försörde en hel del.. MEN hittade ett recept i alla fall utan ägg, och böt då ut mjölken mot vatten och smöret mot cocos-fett. Botten blev riktigt god, men lite "klistrig" och de blv för lite "gäggga" på själva tårtan för hade inte köpt med mig så mycket sojayougurt hem så de räkte. Haha.
Jag hade mjölkfri vaniljvisp på och sojayougurt med papaya emellan. Sen nötter och jordgubbar (som jag lite oväntat fick från min granne!!!!!) på. Gjorde även dubbelsatts bara för att sedan dela den och så.. Men har ingen talang för bakning, så lyckades inte dela på den så "locket" höll Haha. Nästa gång kanske jag bakar två små sattser istället och lägger på varandra. Inte lätt att dela på kakor alltså!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0