Ett inre världskrig!

Inatt kände jag mig rikigt ynklig! Har nog, mot min vilja, fått en släng av halsflus som gårdagens födelsebarn fick diagnoserat. Såg ut som att de vita blodkropparna skulle vinna igår, men inatt överaskade HF-bakterierna med en speciallstyrka! Sådär en och enhalv timme efter jag somnat så vaknade jag av min egnen hostattack! Och där låg jag, hostade tills jag tjöt, och halv-spydde! Men egentligen grät jag inte av att jag hostade och att de gjorde ont, utan för att jag kände mig så ynklig. Liggande som en mosad nyckelpiga i sängen och gråta! Feber-svettig och utmatat gick jag upp och drack massa vatten tills jag måde illa, och hur nu de fick mig att somna vet jag inte(?) men det funkade i alla fall. Men nu verkar det som att de vitablodkropparna fått kontrol på läget igen och har ett litet övertag över HF-bakteriern, men detta krig är inte över än... Så blev några timmars sömn innan jobbet och nu efter lite ko-doft mår jag prima! Iväg mot gymet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0