Håll hållen hårt!

Vad är egentigen håll? Nu när jag springer så får jag en huggande känsla i nedre delen av magen på båda sidorna, eller bara en. Antar att det är detta som kallas "håll" vilket är rikigt irriterande. Vad är det som gör att det gör så ont när man springer? Varör just i magen, och varför heter det just "håll"? Vadå håll liksom?! "Håll den här är du snäll." Konstig ord!
.
De sägs i alla fall att man ska hålla händerna hår knutna om något när hållen slår till. (Där av namnet eller?) Dock hjälper inte detta speciellt bra kan jag tycka, men kanske bara är jag som inte fått in rätta snittsen!(?) Dock har jag börjat hålla tummarna melllan pek- och långfingret, dock mer i "var-ska-jag-göra-av-händerna"-syfte. Men tror konsentrationen ökar lite om händerna med får jobba. Haha.
.
Har i alla fall blivit ganska bra på att "andas bort" hållen. Eller smärtan försvinner absolut inte, men jag kan tänka på något annat och då fortsätta springa. Andas djuuuuupt! Känner att inte bara kroppen blir starkare av att träna, utan även huvudet, viljan, motorn, glöden blir starkare och man håller ut även psykiskt längre! Så träna med er!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0