Havre(mjölk)dryck!

Gjorde havremjölk för några dagar sen! Eller vet inte om man får kallad det mjölk, med tanke på att mjölk ska väl komma från någon levande individ eller? Dock säger man ju cocosmjölk.. Hmm...? Hur eller hur så kan vi kalla det havredryck. Jag gjorde havredryck för några dagar sen. Mixade bara havregryn med vatten, en skvätt olja och sen lite, lite salt. Så skulle det silas med en "silduk" vilket jag mins att min mormor använde när vi var små = jag har ingen sån. Men de gick ändån. Haha. Smakade gammal, rutten snopp typ de första klungkarna!!! Men igår kom jag på mig själv med att sitta och snutta lite på de. Haha. Tror det är nyttigt, eller något!
Ser ju faktiskt ut som ko-mjölk(?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0