De blir kaos och upponer!

Det är inte lätt när man har en vegetarina, en glutenintolerant och två "vanliga" människor som ska laga mat tillsammans. Haha. Slutade halvbra igår. Men mat blev det! MEN vem ska steka sina bullar i stekpannan först? Jag vill inte ha kött, och Staffan vill inte ha gluten. Så jag fick göra gluten fritt, sen stekte Staffan, sen Sandra och Mats. Sen kommer vi till såsen. HAHAHAHA! Mats gör den på spa från köttbullarna = mjöl i såsen. Sandra, som då är van vid att tänka "INTE MJÖL" kommer då på att vi måste göra en till sås. Så Sandra gör en sås på "Staffan-bullarnas" spa och ställer såserna på spisen och resten av maten på bordet. Alla männsikor, som helt plötsligt blev 7 stycken, kommer in och tar mat. MEN då stäls det fram den "vanliga" såsen fram på bordet = Staffan tar av de och äter lungt och fint.
Sandra: "Tog du såsen på spisen nu?"
Staffa: "Vilken sås?"
Sandra: "TOG DU SÅSEN PÅ BORDET?"
Staffan: "MEN DU SA JU DE!!!!!"
Jag fick i alla fall inget kött i min mat så är nöjd. Haha. Gjorde svamp och bön-färs typ så behövde ingen sås. Men måste säga att de var en smula krongligt att hålla reda på allt. Och då var det ändå bara två "speciallare." Mina barn ska vara en gluten, en vegan, jag vegetarian och Mats är ju lite laktos känslig. Kan det bli bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0