Goda gärningar och bussrallY

Dagens goda gärning fick bli när jag frågade om kvinnan med barnvagen ville ha hjälp att lyfta ut barnvagen ur bussen. Och hon ville ha hjälp med så fick till och med visa mig fysiskt snäll med. Ojoj! Annars är ju de busschaförens jobb, men han hade annat för sig. Så när vi kommer in på stationen i Vimmerby åker den bussen jag ska med, så ställer mig upp och skriker "DEN BUSSEN SKA JAG MED!!!!" Chafören säger åt mig att gå ur och springa efter den, lönlöst när den redan hunnit iväg. Så han skriker åt mig att hoppa in igen och sen kör vi rally så vi hinner ikapp. Haha. Dom kan inte ringa mellan bussarna, utan måste först ringa till högsby för att dom seda ska ringa till den andra bussen. Så de tog nästan hela vimmerby innan den andra bussen stannade och vänade in oss. Men ombord kom jag och hittade en mobil på platsen jag satte mig på som jag så snällt lämnade fram. Belönar mig själv med vattenmelon såhär på kvällskvisten. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0