Jag vill inte heta Josefin i alla fall!

Friends nya reklamkampanj "vilken sida väljer du" som går på radio tycker jag är lite speciell.. Dom använder melodin "De var en gång en flicka som hetet Josefin, Josefin, fin, fin Jose, Jose, Josefin. Det finaste hon ägde var en symaskin...osv..." Men istället så sjunger dom (blandannat) "De var en gång en flicka som hettet Carolin, jävla svin svin svin jävla jävla svin. Och varje dag i skolan ska hon lida pin...osv..."
.
Om detta skulle höras av barnen när jag var lite så skulle hela skola hoppa på dom som hette Carolin och Josefin (som dom använder i en annan reklam med samma syfte) få höra denna, och troligen bli slagna gula och blåa som dom sjunger senare att de ska göra i reklamen. Ursäkten skulle vara: "Men dom sjunger ju så på radion!" Så funkade det på vår skola i alla fall. Men Gunnebo kanske inte är som alla andra ställen....(?)
.
Ne Friends, tänk om lite!
.
Här har ni den och vet inte om jag tyckte det var så lockande. Men vad vet jag, jag är ju inte utbildad!
http://www.youtube.com/watch?v=scFsR7hIXLQ&feature=player_detailpage 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0