Rysk Roulette - med crossen som vapen!

Klarade teorin i alla fall, men uppkörningen gick inte som planerat. Men nu har jag gjort den och behöver inte vara så nervös för nästa gång. Blev inget choklad ätande i min ensamhet för det. Cyklade hem i vanlig ordning och pratade med mamma i teleon. Är upprörd, besviken och gråtfördig. Kommer ut på väg 34 och hör att det kommer en "sån där jävla motorcykel som kör som ett CP. Han borde också bli kuggad på sitt jävla körkort!!" som jag så fint skrek till mamma. Han kör om och det är en cross-liknande sak denna 19-åring kör med hjälmen på styret. Han tappar hjälmen och tittar bakåt. Jag tror att han ska staila när han börjar vingla över på vänster sida av vägen, men han svänger aldrig tillbaka och lastbilen har inte en chans att ens börja bromsa innan det säger pang. Jag skriker "NEJ NEJ NEJ NEJ!!" till mamma i telefonen och stannar cykel i smällen, skrikr att jag måste lägga på och drar ur hedsetet innan mamma hör att jag måste ringa 112. Det känns som 10 000 signaler innan någon svarar, och när någon väl gör det får jag inte fram ett ord. Jag skriker, gråter och mer eller mindre spyr. En man komme fram och tar över telefonen. En annan man bakom känner igen pojkens cross och springer fram till kroppens om mer ser ut som slamser! Magen var spräckt och naken bruten. Lastbilschafören står orörlig och tittar ut i tomma intet. Chock! Mamma ringer upp och jag kunde fortfarande inte riktigt prata. Personern i bilen bakom mig körde mig hem till södra vi där jag möte upp Mamma och Janne.
.
Han körde för fört utan hjälm. Hade kraschen hänt, hade inte hjälmen räddat hans liv. Men hande han inte haft hjälmen på styret hade han inte tappat den, och då hader han inte tittat bak, och då hade han inte svängt över på fel sida av väge. Gör man sig till och med besväret att ta med sig hjälmen kan den väl lika gärna vara på huvudet? Jag var inte ens 10 meter från kraschen och att se en kropp slungas, en ung pojke dö, de var inget roligt. Att se bilden av honom hela tiden, få panik så fort jag ser en lastbil eller hör en cross. Det spelar ingen roll hur mycket jag predikar om att man ska köra lungt, och det spelar tydligen ingen roll hur många som dör. Folk kommer ändå se det som att risken är mindre än vad det är roligt. Men det var inte roligt.. Och vill ni köra ihjäl er så gör det. Men utsätt inte mig för det! Jag vill inte dö för att ni är dumma i huvudet. Hyr ett inhägnat stället och kör där. Det blir som rysk roulette, fast där fordonen är vapnen. Man kanske bara dödar, kanske bara dör, kanske båda, kanske inget av det. Vill ni spela de spelet så gör det. Men jag vill inte vara med.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0