Börja träna och må bra!

Började fundera på det här med att gå till ett gym och träna. Jag började med att gå till TR inne i västervik för att min sjukgymnast finns där. På så vis är jag rätt glad över allt som hänt med knät då jag aldrig troligen hade hamnat på ett gym utan de. "För jag är ju ingen gym-människa!" Som troligen väldigt många tänker.
.
När jag säger att jag tycker att folk borde följa med mig och träna på just TR har jag fått till svar att "Jag passar inte in där!" och "Man måste väl vara snygg för att träna där?" Ser det ut som att jag gör det eller? Haha. Folk skyller på att dom inte har tid eller ork, men egentligen tror jag det är denna otroliga inställningen att inte passa in. Folk tror att alla andra är vältränade sportfånar som kommer titta snett på än och skratta bakom ryggen. Kom igen!
.
När jag tränar är det ungefär 80% pensionärer på TR och alla presterar efter sin förmåga. Jag vet inte var ifrån detta "alla kommer skratta åt mig" har kommit? På TR finns det alla möjliga människor och jag har inte känt mig nertryckt även när jag flytta ner vikten från 60 till 5 kilo, allt efter min fömåga. Även om någon står och tar 100 kilo i bänkpress, så måste jag inte känna mig dålig för att jag knappt orkar lyfta stången! Alla kör på sitt. Sen finns det säker skitsnack, precis som om allt annat. Men vågar man inte höra skitsnack så vågar man ju inte gå utanför dörren, och de vågar ju de flesta. Så sluta ha detta som en undanflykt från att slippa träna.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0