Dagen jag kalvar!?

Två små bär kom det idag på morgonkvisten och jag är fortfarande lika farsinerad av det som första gången jag var med vid en kalvning. Först går jag runt och nojar över att de kommer gå dåligt eller hända något som inte får hända. Men med tanke på hur många kalvningar som har varit så är det en väldigt väldigt väldigt liten procent som gått dåligt, så egentligen behöver man inte noja så dant!! Haha. Sen kommer det en liten kalv som snabbt kommer upp på benen och vinglar runt! Aw! De finns nog inget mysigare! Eller om man tar bort allt blod, släm och bajs så är det ganska mysigt. Haha!
Tänker inte föda barn!!!!!! Man blir rätt avskräckt när man ser hur ont de gör!!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0