Dagens goda gärning!

Jag vet inte var logiken i de sitter men när jag inte försöker hjälpa till blir folk typ sura, och när jag väl räcker ut min hjälpande hand vill ingen ta tag i den(?) Idag så tänkte jag dra mitt strå till stacken i samhällets trivsel. Men så många strån fanns det inte, men barnvagnar i överflöd skulle med på bussen. Det finns bara plats för en barnvagn, men två skulle med vilket resulterade i att en inte fick plats, vilket i sin tur resulterade i att en av personerna fick stå och hålla fast sin barnvagn mitför andra utgången.
.
Och där sitter jag, sätet precis framför barnvagns-platsen. Jag skulle kunna vara tyst och låte min väska stå kvar på sätet jämte mig. Men jag tittar mot "barnvagns-mannen" och säger: "Vill du sitta här så du kan hålla koll på vagnen?" Och han svarar: "Nej de är lugnt men tack ändå." Åter igen har jag erbjudit mig, eller detta tyckte jag dock var självklart men i alla fall. Men ingen vill ju ha när jag försöker vara snäll!
.
Tricket för att slippa alla såkalladde "snälla handlingar" är att erbjuda sig dom, för då är ingen intresserad av dom! Härligt! Haha!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0