"Dom säger att allting vänder.."

Har nu suttit och fyllt i när pengar ska flyttas från mitt sparkonto till mitt vanliga konto så jag har pengar på de när jag ska ha körlektion. Haha. Kan ju inte ha pengar som jag "inte får använda" på kortet annars för då tra dom slut av någon märklig anledning(?) Så nu behöver jag inte glömma bort att föra över pengar heller när de väl sker så allt är tipptopp snippsnopp! Haha. Mitt kylskåp är även lite fullt av lappar där jag skriver vad allt kostar och vad jag lägger pengar på. Väldigt jobbigt vissa stunder.. Men ack så lärorikt! Mitt körkort har tillexempel hittils kostat mig 5680 kronor, och de kan jag avläsa genom att bara slänga ett getöga på kylskåpsdörren. Haha. Så jag tycker alla borde göra så!! Skriva upp sina utgifter på kylskåpet!!!
.

Hade en gång i mitt liv en kategori som hette "HEMMET" men köper aldrig något dit så tog bort den. Haha. Ser ut som jag ätit lyx denna månad, vilket jag själv inte tycker jag har. Men en "svensson" kan göra av med 1700 på mat per månad enligt konsumentverket så är i alla fall inte helt ute och cyklar. Haha. Jag och Anne kom fram till att man sklle ha en kategori som heter "OHÄLSA" där man kan skriva upp godis, läsk, alkohol eller ciggaretter om man inhandlar sånt. Men jag känner att jag är lite för rädd för sanningen och är inte helt mogen för att veta hur äckligt mycket pengar jag lägger på choklad så kommer inte skapa en sån katergori!! Haha.
Ett bra system för er som vill inse fakta och kanske göra saker och ting bättre i livet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0