Fundering på busseN

Åkte lite buss igår och började fundera på ett fenomen som ofta införfaller sig just på bussar. Satt mig för ovanlighetens skull i den bakre delen av bussen, där har jag aldrig riktigt platsat. De var bara "coola" människor som satt bak, jag, som inte var verken cool eller tönt, satt bra precis innan bakre delen av bussen, men ändå i den fremmre. I alla fall så ser amn då när fler sätter sig ju längre bak man sitter.
.
De går på en yngre tjej som sätter sig i "mitten" som vi kanske kan kalla de "ocoola.men.inte.töntiga"-ställer på bussen. Hon sätter sig, tar av sig väsan och allt och precis innan hon verkligen bara sittsitter ner för att "resan ska börja" så halvställer hon sig och tittar bak, en överblick som en dagiskfröken (bör ha) har över sina barn när de är på en lekplats. Lite sån blick för att hon sedan ska sjunka ner i sätet.
.
Har sätt att detta inträffar som sagt var ganska ofta och börjar fundera på om jag gör det själv, men tror inte de. Men vad är det denna människa förväntar sig att se? Måste hon kolla så hon inte känner någon och då satt sig på "fel plats." Eller är det så att hon måste kolla om det är någon som kollar på henne? Vill inte vara dömand, men hon såg ut som en "hej titta på mig. HIHIHIHIHI. Alltså dah, var är mitt puder!!!?? MÅSTE Ha PUDER!!!!" Lite så. Kändes som att alternativ 2 stämde in bäst i just detta fall.. Haha!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0