I don't have a life, but I have Facebook!

Från Aftonbladet:
En studie som gjort på Göteborgs universitet visar att vi mår sämre och sämre av Facebook. Runt 4,5 miljoner svenskar använder Facebook regelbundet, och en fjärdedel av dom mår dåligt av att inte logga in på facebook. Men de största problemet är att lågutbildade, låginkomst kvinnor mår dåligt av att använda sidan. Troligen beror detta på att de jämför sig med andra och känner sig då misslyckad och mindre lycklig när andra skriver possitiva saker om sina liv. En vidare studie skall göras för att få fram mer säkra fakta och för att ta reda på varför män skriver mer provicerande inlägg än kvinnor.
.
Hahahahahahahahahahaha! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Jag kan komma på mig själv med att få lite panik när jag inte kollat facebook på ett tag, men jag mår ju inte dåligt över det! Och sen om man nu läser att någon lyckats med något som man själv vill lyckas med, ska man gå och bli depp då? Ne men var är självkänslan någonstans? Skyll inte allt på stackars Facebook, ta tag i era känsliga psyken istället!
.

Kommentarer
Postat av: Mats

Låter inte helt orimligt att det är så. Av ngn anledning har kvinnor lägre självkänsla än män. Jag frågar Er kvinnor "Varför?". Inte ska det vara så! Sen har vi Facebook... USCH.

2012-03-05 @ 09:30:45
Postat av: Elinor

Jag tror jag är man i den frågan ;)

2012-03-05 @ 13:20:42
URL: http://elinorstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0