Lååång Lååång KORT KORT

Jag är lite fast i de gamla, killar ska vara blå och tjejer rosa. Sen kan de självklart vara tvärtom, men de liksom "ska" vara så. Och en sak som jag tycker är "ännu viktigare" är att killar har kort hår och tjejer långt. Men kom och tänka på det när jag klippte av topparna på mitt egna, rätt långa, hår att varfö blev det så? Varför skapades bilden om att killar skulle ha kort hår medan tjejer skulle låta håret växa sig långt?
.
När började detta? Var det när man insåg att de var väldigt opraktiskt med långt hår då männen va ute i strid? Inte för att de är mindre opraktiskt om man jobbar hemma som kvinnorna gjorde.. Har Gud kort hår enligt tron, så de kommer därifrån? Men Jesus hade väl långt hår, eller i alla fall enligt alla kors och avmålningar som görs av honom.
.
Varför blev det så att tjejer "ska" ha lång hår och killar kortklippt?
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0