Morgon morgon!

Jag har aldrig varit någon morgon-människa direkt, men mitt val av liv har tvingat mig till att gå upp tidigt! Jag tyckte att jag gick upp tidigt när man hade hästarna klockan 7 på morgonen, men nu när man börjar jobba klockan halv 5 så är 7 rena sovmorgonen. Haha. Tycker dock att gå upp klockan 4 är lite att ta i i överkant. Men jag gillar de bara mer och mer att vara vaken så pass tidigt på morgonen.
.
Att gå upp ur själva sängen är trots allt de jobbigaste, sen när man väl kommit där ifrån så går de rätt lätt. Me just den där "av med täcket"-stunden varje morgon är lite hård.. Haha. När jag väl kommer ut och börjar trampa piggnar jag till och det skulle lika gärna kunna vara mit på dagen.
.
Det härliga med att vara vaken är att man ser årstiderna mer tydligt. Ser när det börjar gå mot mörkare och ljusare tider tidigare än innan. Nu är det ljusljust vid halv 7, men det hinner hände så mycket annat innan. Världen vaknar liksom till liv, på ett sätt som bara världen kan! Framförallt fåglarna har en väldigt stor skillnad i sitt beteende mellan årstiderna, och den syns så tydligt på något sätt när man är uppe före tuppen!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0