När en stannfågel ger sig av!

Vet inte var min effektivitet var imorse för det gick så segt så jag nästan sprang om mig själv! Men allt gick ju bra i alla fall så inga spikar i skona så att säga. De kanske var för att jag var i köldchock för de var vinter ute idag när jag for iväg. Igår var det verkligen vår när jag åkte till jobbet på eftermiddagen. Såg två svanar simma omkring i en lite pöl på åkern medan solen sken och värmen steg. Sen kom en stor flock, eller stim(?) med canadagäs. Om man pratar om fåglar, vad säger man då? Är det en flock? De måste de vara va? Kan inta vara stim i alla fall för de är ju fiskar Haha. Fåglar borde med få ett eget "många-i-grupp"-namn!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0