Stjärna klar, stjärna underbar!

Imorse var det ju mörkt åter igen, kändes som ett steg tillbaka. Har verkligen följt ljuset och känt att de bara blir ljusare och bättre, så får jag börja om igen över en natt.. Sommartiden är här!! Men de var i alla fall stjärnklart och jag hittade till och med ett såntdär, stjärntecken. Skorpinjonen  tror jag att jag i min barndom lärt mig att de var. Men nu när jag försöker hitta bilder på detta så inser jag att jag lärt mig väldigt fel.. Haha! De var nog lilla karlavagnen jag såg kanske? Eller de var nog en liten del av valfisken! Lilla björnen var de!!
.
Hur eller hur så undrar jag, stjärnor ramlar ju liksom ner ibland. Hua kan stjärnhimlen likadan ut jämt? Sen ve jag att bilden av en stjärna som faller tar typ, väldigt lång tid att komma till jorden så vi ser den. Se de stjärnor vi ser falla, föll kanske för väldigt många år sen!! Men dom har ju döpt stjärnhimlens olika kompinationer sen vikingatiden. Någon stjärna borde väl ramlat ner sen dess? Och det känns lite ologiskt att stjärnorna skulle stå still och sen bara "Ne, vi skiter i dethär va?" och ramla ner. I och för sig så är ju solen en stjärna, och den har ju inte ramlat ner än?
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0